dijous, 18 de setembre del 2008

Una estada a "Futuroscope" amb uns tast del Perigord i dels castells de la Loire

Fa uns dies varem fer un breu viatge de vacances amb la família. Varem escollir una estada al “Parc du Futuroscope”, a prop de la ciutat de Poitiers a França. Certament es una destinació fruit dels equilibris d’interessos de tota la família, de tal forma que també resultes atractiva per les mes joves. Varem complementar l’estada amb una breu passada per la zones del Perigord a l’anada i dels Castells del Loira a la tornada.

Pel que respecta al “Futuroscope” s’ha de dir que es un parc d’atraccions, però amb la particularitat de que la immensa majoria de les atraccions estan basades en la projecció de pel·lícules en gran format “Imax”, pel·lícules amb tecnologia 3 dimensions, algunes d’elles acompanyades d’espectaculars efectes de simulació de realitat. Les instal·lacions i les atraccions son, al meu parer, de força qualitat i per tant em sembla que val la pena, sempre i quan om conegui el que s’hi trobarà i tingui clar que no es parc de l’estil d’un “Port Aventura” per exemple. Un conjunt d’hotels i de facilitats de restauració fan la visita realment fàcil d’organitzar. A nivell de recomanacions proposaria fer la visita fora del període de vacances d’estiu, però en època de bon temps. Finals de maig o començament de setembre semblen ideals i si es pot escollir dies laborables segur que s’estalvien les típiques cues d’aquest tipus d’instal·lacions. En resum: malgrat que no soc molt amant d’aquest tipus de visites, en aquest cas “Futuroscope” mereix un notable.

Ara bé, la nota puja espectacularment quan parlem del Perigord. La zona esta repleta de viles i ciutats amb un remarcable encant derivat de la seva arquitectura i de la seva estructura de viles medievals. En aquest sentit destacaria alguna de les viles que varem visitar: Gourdon, Sarlat-la-Caneda, Domme, Beynac, etc....i tot a l’entorn de la vall del riu Dordogne.
Aquesta zona suma l’atractiu d’una gastronomia exuberant basada en els productes derivats de l’anec, i en una producció vinícola destacada, amb denominacions com “Cahors” i “Bergerac”.

Sincerament fa molta enveja la capacitat de conservació del patrimoni arquitectònic i urbà que ha tingut França. Son fantàstiques aquelles ciutats i pobles que tenen una personalitat singular (“Villes avec charactère”), que solen destacar per tenir uns nuclis urbans que conserven trets històrics amb un alt grau de preservació tot i sent compatible amb la modernitat i amb un comerç i altres activitats econòmiques dinàmiques i amb futur. Què diferent del model d’abandonament dels nuclis històrics i de la pèrdua de personalitat de molts dels nostres pobles i ciutats, moltes vegades transformats per una mala entesa modernització i per uns models econòmics basats en una especulació i uns models urbanístics poc respectuosos amb aquesta personalitat, i a la llarga poc sostenibles. Segur que hi tenen molt a veure les actituds i idees d’algunes autoritats publiques, i per que no dir-ho també els valors d’una societat que no prioritza la preservació del seu patrimoni cultural, social o material..

Però...retornant al fil del viatge, ja veieu que recomano inequívocament una visita a aquesta zona ubicada a menys de 6 hores de viatge de Barcelona. Si teniu mes curiositat visiteu: http://www.perigordnoir.com/
D’alta banda, i pel que respecta als “Châteaux de la Loire” dir que nomes varem poder fer un petit tast visitant el Château de Chennonceaux, situat sobre el riu Cher i que varem trobar espectacular.

Anònim ha dit...

Quina enveja Josep! Fa uns anys vaig estar a Futuroscope i, tot i que acabava d'arrencar, em va agradar força, sobretot aquesta aposta per les noves tecnologies en imatge. Segueix sent un gran desconegut pel gran públic, però molt i que molt recomanable.
Pel que fa a la resta del viatge, ja m'ho explicaràs lladre, sobretot lo del Perigord. Mmmmmm.

anna ha dit...

pep!!!!!!!sóc l'anna de figuerola, quina il·lusió que els bons amics no deixem d'estar mai en contacte, jejejje
a la foto quedeu tots molts macus....jo també he entrat en aquest món dels blogs lo que el meu és un bloc de pensaments a vegades una mica cursis però que a mi sempre m'han fet gràcia.
apa pep, ens nem veient per aquí..
anna

Josep Solé Tarragó -Pep- ha dit...

Hola Anna,

Gracies pel comentari.
Si em dius si puc vincular el teb bloc com a referenciat al meu?